En maar door fietsen - Reisverslag uit Hawkhead, Verenigd Koninkrijk van Jaap Verhorst - WaarBenJij.nu En maar door fietsen - Reisverslag uit Hawkhead, Verenigd Koninkrijk van Jaap Verhorst - WaarBenJij.nu

En maar door fietsen

Door: Jaap Verhorst

Blijf op de hoogte en volg Jaap

27 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Hawkhead

18 mei ben ik rond 9 uur 30 vertrokken naar Katwijk om daar een rendez vous te hebben met broer Hans. Om 11 uur troffen we elkaar daar. Om het relaxed aan te doen zijn we eerst een kop koffie gaan drinken in een cafeetje aldaar. Maar we bleken wel tegenwind te hebben naar Hoek van Holland, waar we de boot van half twee moesten halen. Dit is werkelijk op de seconde gelukt. Dat kostte ons heel wat zweetdruppels.
's Avonds in Harwich geslapen om de volgende dag richting Londen te gaan voor vervoer per trein naar Penzance- het dichtsbijzijnde station bij Lands End. Één belangrijke onzekerheid: we hadden geen reservering voorde fietsen kunnen regelen voor de nachttrein naar Penzance. Per mail was Hans uitgelegd dat we dat maar ter plaatse met de treinmagager moesten proberen te regelen....
De trein moest 23.45 uur vertrekken- pas om 23'uur was eindelijk duidelijk dat we met fiets en al meekonden...
Volgende dag dus in Penzance aangekomen en naar Lands End gefietst. Daar begon de uitdaging. We wisten gelijk waar we aan begonnen: heel veel klimmen en dalen- voor het gevoel meer klimmen.. De bepakking gaat dan extra zwaar mee tellen.
Maar langs de kust richting Bristol hele mooie landschappen kunnen zien. Gelukkig hebben we weinig tegenslag - nog maar 1 lekke voorband van Hans- en het weer bleef tot vandaag (.27 mei )redelijk droog. We haalden soms per daf gemiddelde afstanden tussen de 70 en 140 km. In het begin ging het niet zo snel ivm de hele steile beklimmingen. Na Bristol werd het gemiddeld toch wat vlakker, maar er zijn natuurlijk steeds van die "prachtige" glooiingen.

• 27 Mei 2015 - 21:20

Janneke:

Hoi broertjes,
    Nou dat was afzien met dat klimmen maar zo te lezen is het daar prachtig. Gelukkig dat de fietsen toch mee konden in de trein.Leuk om wat te lezen van jullie belevenissen.
    Nou nog veel fietsplezier en hopelijk geen lekke banden meer.
    Dag hoor groeten van uit Alphen.

• 27 Mei 2015 - 22:19

Frits :

hay men, all clear, I understand. Tot nu toe gaat het voorspoedig. Jullie hadden in de eerste etappe wind tegen; ik moest 2 jaar geleden de laatste 3 km door 't zand klunen, om me in de haven van Rotterdam aan te kunnen monsteren - 'n half uur voor vertrek.
    Om jullie gerust te stellen: de ergste colletjes hebben jullie gehad - nu alleen nog stukken vals plat....alleen hoe lang...? Tja, dat moeten jullie maar zelf ervaren!
    Heel veel fiets plezier Jaap en Hans, maak er geen race partij van - Geniet van de rit - het mooiste deel komt nog.
    Nog een hint: Vul bij het maken van je verslag je locatie in; dan kunnen de achtervolgers zien waar jullie zijn.
    Fietsgroeten, van dorpsgenoot Frits.

• 27 Mei 2015 - 23:50

Jaap Verhorst:

Bedankt Frits voor je bemoedigende woorden! Als ervaringsdeskundige nemen we je natuurlijk serieus. Heb na enig zoeken en puzzelen, gevonden hoe ik de locatie moet invoeren. Goede tip. Maar een race partij gaan we er niet van maken- we genieten volop.
    Hopen dat het morgen wat droger is.
    Groeten ook van ons beiden naar Alphen, Janneke.